الیناالینا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 10 روز سن داره

الینا فرشته کوچولو

دوستان واسم دعا کنید

1390/6/18 18:08
2,533 بازدید
اشتراک گذاری

دیروز نتیجه آزمایش دیابت بارداریم را گرفتم

قند ناشتام 88

قند بعد از یک ساعت 181

رِنجی که تو برگه آزمایش نوشته تا 140 ایرادی نداره

از دیشب خیلی استرس دارم تو اینترنت که سرچ کردم یه جا نوشته بود تا 180 موردی نداره

همش عذاب وجدان دارم میدونم بخاطر نا پرهیزیهایی هست که توی ماه رمضان خرما و زولبیا و حلوا زیاد میخوردم

دوشنبه نوبت دکتر دارم خدا کنه چیزی نباشه من تا اون موقع  از ترس واسترس زنده می مانم آیا؟

اگر کسی اطلاعاتی در این خصوص داره راهنماییم کنه لطفاً

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (32)

مامان مانی جون
18 شهریور 90 18:21
زیاد حرص نخور آخه استرس هم قند رو بالا میبره
زن داییم تو بارداری قندش خیلی بیشتر از اینا بالا رفت و انسلین میزد و خدا رو شکر مهبد خیلی سر حال دنیا اومد
یه کوچولو رعایت کنی هیچی نیست


وای نه آمپول و انسولین نه! دعا کن کارم به اینجا نرسه!
مامان نی نی طلا
18 شهریور 90 22:47
نه عزیزم اصلا استرس نداشته باش.منم مثل تو خیلی نگران بودم ولی تو آزمایش مجددی که دادم هیچ مشکلی نبود.اصولا تو آزمایش اولی اینجوری نشون میده.تازه اگرم کسی قندش بالا باشه هیچ مشکلی نیست فقط باید مراعات کنی و چیزای شیرین نخوری.من که با اینکه دکتر گفت مشکلی نداری ولی دیگه خیلی از چیزای شیرین و خوشمزه رو نمیخورم مثل نوشابه

مینا جون آزمایش اولیت قندت چقدر بود؟ منکه هیچوقت نوشابه نمیخوردم و دوست ندارم اما عسل و خرما و انگور تو این مدت زیاد خوردم

مامان نی نی گولو
18 شهریور 90 23:40
سلام عزیزم نگران نباش من خانم باردارهای زیادی داشتم که دیابت بارداری داشته اند و همه اونها نی نی های سالم به دنیا آوردند فقط باید پیگیر باشید ورژیم غذایی و ورزش کنید شما یه آزمایش دیگه هم باید بدید که بهش می گن GTT اونجا قند خون ناشتا و سپس پس از مصرف 100 گرم گلوکز خوراکی 1ساعت 2 و 3 ساعت بعد ازتون آزمایش می گیرند و بر اساس اون درمان رو براتون شروع می کنند که اگر بالا باشه انسولین و اگر نه رژیم غذایی و ورزش توصیه می شه نگران نباش گلم بعد از بارداری هم معمولا برطرف می شه


سلام عزیزم منتظرم دوشنبه بشه و برم دکتر ببینم چی میگه ! دعا کن مشکلم حاد نباشه






مامان نی نی گولو
18 شهریور 90 23:51
سلام مجدد
کتابهایی که می خونم برای پسلم : سری کتابهای تاتی کوچولوها انتشارات بنفشه
مجموعه چهار جلدی نی نی ها انتشارات دانش موسوی- سری کتاب های حسنی انتشارات ریحانه - سری کتاب های حسنی انتشارات لاک پشت و دلفین آبی - سری کتابهای کودکان باید بدانند انتشارات ریحانه مجموعه جنگل شادی انتشارات کمال اندیشه -مجموعه ترانه های نی نی کوچولو انتشارات رویش و یه سری کتاب شعر از نشر کمال اندیشه و کتاب های متفرقه دیگه اگر خواستید اسامی آنها رو هم براتون می نویسم بازم می گم اصلا نگران نباشید به امید دیدار


سلام مامانی
مرسی از راهنمایی کامل و خوبت اسمشون را یادداشت میکنم و سر فرصت حتما میخرم بازم مرسی یه دنیا

مامان الهام
19 شهریور 90 7:42
سلام عزیزم
خیلی فکرشو نکن با یه کم پرهیز درست میشه-ایشالا کوچولوی شما هم سالم و سلامت بدنیا بیاد


سلام الهام جون
خوبی نی نی خوبه؟
مرسی از حضورت عزیزم
مامی امیرحسین
19 شهریور 90 9:10
نگران نباش گلکم زیاد بالا نیست و با رژيم غذایی کنترل میشه...فقط دیگه مواظب باش.استرس الکی هم نداشته باش.گرچه خودم دست کمی از تو ندارم و تمام دوران بارداری استرس داشتم و تا ده روز دیگه هم استرس ادامه داره !وای یعنی تموم میشه؟برای من نه ويار بارداری سخت بود و نه سنگینیش و ...فقط همین نگراني هاي مادرونه پدرمو دراوردتو مثل من نباش و سعی کن ریلکس باشی عسیسم.

سلام فاطمه جان
مرسی عزیزم از راهنماییت
از استرس نگو که من دیگه آخرررشم منم ویار نداشتم و ماههای اول را به خوبی پشت سر گذاشتم و مشکلی نداشتم به غیر از کم خوابی و یا بهتر بگم بی خوابی! اما این استرس و فکرهای بد و ناجور دست از سرم برنمیداره!
انشالا این چند روز آخر را به خوبی و سلامتی پشت سر بذاری و یه پسر ناز و تپل مپلی درست مثل عکس گوشه وبلاگت بیاد تو بغلت عسسسسسیییییسسسسسم!

یلدا
19 شهریور 90 11:26
سلام منا جان نگران نباش خانمی
رعایت کن غذاتو من از یه منبع موثقی شنیدم که به خاطر حساسیت بالایی که دیابت داره معمولا تو آزمایش ها یه مقداری بالاتر مینویسن
آزمایشت و بازم تکرار کن ایشالا که موردی نیست


سلام یلدا جون
خدا کنه همینطور باشه که تو میگی
پرنیان
19 شهریور 90 12:05
سلام منا جان
امیدوارم خوب باشی و نی نی کوچولوت حسابی بزرگ شده باشه. نگران نباش وسواس به خرج نده . استرس بدتر از هر چیزی می تونه باشه برای کوچولوت .
ضمنا از اعظم خیلی بی خبرم و نگرانش هستم. اگه می بینیش بهش سلام برسون


سلام پرنیان جان
مرسی عزیزم از دلداریت
اعظم جون خوبه خانمی چشم حتما سلامت را میرسونم
ممول
19 شهریور 90 12:42
سلام عزیزم من از وبلاگ ستاره جون اینجا اومدم دیدم شما هم نینی توراهی داری دلم خواست بیام... نگران قندت نباش اونقدری بالا نیست که نگران کننده باشه فقط سعی کن شیرینی کمتر مصرف کنی تازه واسه اضافه وزنت هم خوب نیست... ایشالا... به سلامتی دختر گلت رو به خونه بیاری.


سلام ممول جون به خونه فینگیلی من خوش اومدی عزیزم
مرسی بخاطر توصیه ات مامانی
راستی عکسهای دختر گلت آوا جون رو دیدم ماشالا چقد ناز و لپ لپووووو
مونا (مامان النا )
19 شهریور 90 14:01
سلام عزیزم.استرس برات خوب نیست اما خیلی رعایت کن.
الان هفته ی چندمی؟؟
یکم ترس خیلی خوبه واسه مامانای باردار
سعی کن این چند روزه رعایت کنی حتی برنج و ماکارونی.میوه .
دختر عمه ی من از ماه 3 بارداری دیابت گرفت و خیلی رعایت میکرد.انسولین هم میزد. دخترش به سلامتی دنیا اومد خدا رو شکر.
نترس و استرس نداشته باش فقط رعایت کن عزیزم.

سلام مونا جان
الان هفته 27 هستم .یکم ترس ای کاش یکم بود!
آخه جالبه که من از وقتی باردار شدم ماکارونی و برنج را خیلی کم میخورم و انتظار قند بالا را نداشتم!
مرسی از راهنماییت مامانی النا

sahar
19 شهریور 90 14:46
دیابت بارداری یکی از عوارض بارداریه و ربطی به قند و حلوا و خرما نداره .
اگر هم می بینی بعد از ابلتلاش پرهیز میدن واسه اینکه تشدید نشه در حضور مواد قندی
فلذا عذاب وجدان نداشته باش.
ضمنا دیابت بالای 250 رو انسولین تزریق میکنن بچه حون نه 180
کمتر زر بزن درسا اعصاب نق و سقای تو یکی رو دیگه نداره ها

امیدوارم این کامنت ازون دسته کامنتا که گفتی نشه .


سلام سحر
واقعاًًً!!!!!پس یعنی من احتیجای به زدن انسولین ندارم!
آخی دخترم نمیدونه گرفتار چه مامان نق نقو و استرس پراکنی داره !
اتفاقا این کامنتت بسی بهم روحیه داد خصوصا اون جایی که گفتی از آمپول خبری نیست مرسی سحر جون



bahar
19 شهریور 90 14:57
سلام
همه اینا که برات پیام گذاشتن مامان یه کسی هستن ولی من مامان هیچکی نیستم خواستم بگم استرس مهمترین عاملی که میتونه بهت آسیب بزنه توکل به خدا کن اونی که این هدیه آسمونی رو بهت داده حتما برات حفظش میکنه شک نکن



سلام bahar جان!



بهار
19 شهریور 90 14:58
سلام
همه اینا که برات پیام گذاشتن مامان یه کسی هستن ولی من مامان هیچکی نیستم خواستم بگم استرس مهمترین عاملی که میتونه بهت آسیب بزنه توکل به خدا کن اونی که این هدیه آسمونی رو بهت داده حتما برات حفظش میکنه شک نکن


سلام بهار جون
چه مامان باشی چه نباشی به خونه من خوش اومدی عزیزم
آره درست میگی استرس خیلی بده و میدونم روی تموم سیستم بدن اثر میذاره میدونم ها اما نمیتونم نداشته باشم!
توکل میکنم به خدا و خودم را به خدا تسلیم میکنم
مرسی از حضورت بازم بیا پیشم
مامان نيروانا
19 شهریور 90 16:11
سلام منا جون، حق داشتي اينقدر از دستم ناراحت باشي. دلت رو شكستم با كم سر زدن بهت، ميدونم. خيلي نگران شدم اين پست رو خوندم. ايشالا كه چيزي نيست. متأسفانه من تو اين زمينه تجربه برات ندارم ولي مطئنم چيزي نيست. غصه نخور چون اين استرس برا درساجون خوب نيست. دوشنبه منتظر خبراي خوبت هستم. مواظب خودت باش. به نظرم اينترنت بزرگترين منبعيه كه ميتونه بهت كمك كنه. با حوصله و آرامش دنبال راه حل باش. منم اگه منبع خوبي پيدا كردم ميگم بهت. منو ببخش دوست خوبم. دوسِت دارم. درساكوچولو رو هم


سلام به به ببین کی اومده!
خوبی مامان فریبا جون نیروانا جون خوبه؟
فریبا جون تو اینترنت که سرچ کردم بعضی جاها نوشته بود قندت بالاست بعضی جاها هم نوشته بود خوبه فقط باید رژیم غذایی را رعایت کنی دوستان هم اینجا لطف کردند و من را راهنمایی کردند و کمی تا حدودی خیالم آرومتر شد تا برم دکتر ببینم چی میگه!
فریبا جون امیدوارم هیچوقت در این زمینه ها تجربه عملی نداشته باشی!
مامان نيروانا
20 شهریور 90 7:15
پس كامنت من كو مناجون؟! يعني نرسيده يا ...؟
ديگه دوستم نداري؟ يا ني ني وبلاگ دوستم نداره؟


آیکون بغل کردن فریبا جون و دختر گلش!
نسترن
20 شهریور 90 10:09
فدات شم ببخش من اطلاعاتی ندارم
مراقب خودت باش و بدون که ما خیلی دوستت داریم.بووووووووووس

همینکه اومدی اینجا واسم کافی بود عزیزم
مامان روژان و ني ني تو دلش
20 شهریور 90 10:30
منا جان سلام . يكبار بهت گفتم اصلاً خوب نيست انقدر نگران باشي. ديابت در دوره حاملگي يك امر خيلي طبيعيه . بيشتر مادرها با اين مسئله درگير بودند . من سر دختر اولم ديابت داشتم يعني تقريباً رنج قند خونم مثل تو بود 181 ولي انسولين نزدم رژيم غذايي داشتم و يك دستگاه قند خون كه هر روز خودم قند خونم را كنترل ميكردم . خيلي هم ساده بود نوشابه اصلاً نبايد بخوري ناني را هم كه ميخوري سعي كن سبوس دار باشه . برات آدرس يك سايتي را ميگذارم كه مي توني مطالعه كني بد نيست . http://www.pghrc.ir/old/pages/bimariha/diabet/diabet-h.htm
سر ني ني دومي خيلي مراعات كردم كه خوشبختانه قند خون نداشتم . ولي اگر دكترت هم گفت كه بايد آمپول بزني بزن و مطمئن باش با ديابت تو هيچ مشكلي براي ني ني بوجود نمياد . يادت باشه هر چيز با ارزشي راحت بدست نمياد فقط شكر اون خدايي را بكن كه اين فرشته را بهت داده و بايد امانت دار خوبي باشي . مواظب به خودت باش . ميبوسمت . منتظر خبرهاي خوبت هستم.
http://publicrelations.tums.ac.ir/articles/index.asp?articleID=38




سلام ناهید جون
چکار کنم خواهر من نافم را با استرس بریدن!
ناهید جون سایتی که معرفی کردی خیلی اطلاعات خوبی داشت مرسی عزیزم
فردا نوبت دکتر دارم دعا کن نیازی به انسولین نداشته باشم
خاله محمد مهدی
20 شهریور 90 11:09
سلام مامان مسافر کوچولو
ممنون که سر زدی و پیام گذاشتی.
امیدوارم گیس گلابتونت زیبا و سالم دنیا بیاد و ما بیایم واسه پسرمون خواستگاریش
اگه مایل به تبادل لینک بودی خبرم کن.


سلام خانمی
مرسی عزیزم
سحر
20 شهریور 90 11:40
سلام منا جونم
مرسی که به یادمون هستی
یه مدت نبودم
ایشالا که هیچ جای نگرانی نیست
مراقب خودت و دخمل جیگر طلامون باش
بوس هوارتااااااااا


سلام سحر جون
خوبی مامانی؟آراد جونم خوبه
مرسی عززززززززززیززززززززززززززم
مامان پارسا جون
20 شهریور 90 17:57
سلام منا جون نگران نباش چیزی نیست
با یه کم پرهیز کردن رفع میشه
به من هم گفتن داری
ولی بعد از یه مدت حل شد
نگران نباش خانومی


سلام سمانه جان
واقعا؟چه خوب کاشکی مشکل منم مثل تو حل بشه خانمی
مامی مائده
20 شهریور 90 18:31
نگران نباش عزیزم. اگرم مسئله ای باشه با راهنماییای دکترت میتونی کنترلش کنی موفق باشی


مرسی سمانه جان از دلداریت
مامان نی نی گولو
20 شهریور 90 19:23



منم همینطور!
مائده
20 شهریور 90 22:38
سلام مامانی عزیزم نگرانی به دلت راه نده انشاءالله نی نی جونمون(عشق خاله) سالم وسلامت به دنیا میاد.


سلام مائده جونم
عزیزم با اون دل پاک و مهربونت واسه من و دخترم دعا کن که چیزی نباشه
بوس بوسسسسسسسسسسسسسسس هوارتا
پونه
21 شهریور 90 8:15
سلام خانومی ناراحت نباش ایشالا که چیزی نیست


سلام پونه جون
مرسی عزیزم
مامان مانی جون
21 شهریور 90 15:32
به امید خدا عکس بازار نی نی شما

مرسی عزیزم انشالا!

مامان نيروانا
21 شهریور 90 16:18
سلام مناي عزيزم، خوبي؟ چه خبر ؟ دكتر رفتي؟ ايشالا كه جاي نگراني نيست و توصيه هاي دكترجون رو تمام و كمال عمل كني. درساجون رو تصور ميكنم توي يه خونه ي شكلاتي تو شكم مامان گلي نشسته و شيريني شوكولات نوش جان ميكنه و اين بيرون ماماني نگرانشه. حالا بريم تا اين خونه ي شكلاتي هي محو و محو بشه. درساجون شاكي نشه خوبه
بيصبرانه منتظر خبرهاي خوش هستيم.


سلام فریبا جون
دکتر بهم گفت احتمالا دیابت بارداری گرفتم و یه بار دیگه باید تست بدم خیلی ناراحتم واسه من و دخترم دعا کن عزیزم

مامان رهام و فرهام
21 شهریور 90 21:37
من فقط روزی رو جلوی چشمام می بینم که عکس نینی نفس رو گذاشتی اینجا و از بیدار خوابی هات واسمون میگی


منم چشم انتظار اون روز هستم سعیده جون
اعظم
21 شهریور 90 23:34
سلام مناجونم می دونم درچه حالی وبرات دعا می کنم. آخی بعدازمدتها از خونه اومدم وبلاگت و آهنگ وبت رو که شنیدم یکهو دلم برای شب شعرای اس ام اسیمون تنگ شد. به فکر تو و نی نی نازت هستم و دوستتون دارم.


سلام اعظم جون
چیزی که اینروزها واقعا بهش نیاز دارم دعای دوست خوب و خوش قلبی مثل تو هست
چه دورانی داشتیم اون موقع! انگار صد سالی از اون موقع میگذره نه؟!!!
من و دخترم هم دوستت دارم خاله اعظم جونم
مامان ماهان
22 شهریور 90 9:28
سلام عزیزم
استرس نداشته باش و توکل به خدا داشته باش و یه کم هم رعایت کن همه چی درست میشه
مواظب عروس گلم بااااااااش


سلام مامانی ماهان گل
مرسی عزیزم
مامان روژان و ني ني تو دلش
22 شهریور 90 10:51
كجايي منا ؟! نتيجه دكتر چي شد؟


دیرزو رفتم دکتر گفت مشکوک هستی به دیابت بارداری و یه تست gtt واسم نوشت
ناهید جون واسم دعا کن که اینبار تستم درست باشه و مشکلی نداشته باشم
mamani helena
22 شهریور 90 14:10
salam golam hichi nist negaran nabash esteres doshmane ghande .dostam ham bare 2 azmayesh dad hichi nabod chon shirini khordi injori shode golam.in dafe 2 bayad shirini nakhori ya kam bokhori ta javabe dorost begiri dar zemn age ham dashte bashi chizi nist ba ghors hal mishe balaye 200 ansolin mikhad.


سلام پریسا جون
مرسی از دلداریت عزیزم
خاله ياسمين زهرا و ني ني نخودچي
22 شهریور 90 14:34
اصلا نگران نباش اميدت به خدا باشه. به فكر اون دخمل خوشگلي باش كه مياد تو بغلت و غصه هاتو ميريزه دور به وبلاگ ني ني ياسي ما هم سر بزن


بی صبرانهمنتظر اون روزم هدی جون