الیناالینا، تا این لحظه: 12 سال و 5 ماه و 10 روز سن داره

الینا فرشته کوچولو

هفته بیست و چهارم و یه عکس جالب

1390/5/26 10:48
2,491 بازدید
اشتراک گذاری

در هفتۀ 24 دوران بارداری به طور طبیعی یک جنین 21 سانتی متری با وزن 630 گرم دارید. پوست بدن او قرمز و چروکیده است زیرا هنوز چربی کافی ندارد و چشم‌ها همچنان بسته است. در این هفته جنین، دهان را باز و بسته می‌کند و با شنیدن صداهای بلند و حرکات شما به لگد پرانی می‌پردازد ؛ یعنی قادر است به محرک‌های خارجی پاسخ دهد.

در این هفته جنین نخستین حس از حواس پنجگانۀ خود ، یعنی حس لامسه را تجربه می‌کند به گونه ای که با خم و راست کردن خود ، بدن خویش را لمس می‌کند و انگشتان خود را می‌مکد ؛ همچنان که پس از تولّد نیز به این کار ادامه می‌دهد.    

  برگرفته از سایت http://drranjbar-rafabess.ir/week24.htm

 

این عکس را امروز دیدم چقدر قشنگ داره با تموم وجودش دعا میکنه فکر کنم تو خونه خدا باشه

عزیزم دخترم با اون قلب کوچک آسمونیت که به خدا نزدیکتره  واسه من و باباییت دعا کن که اینروزا بدجوری  محتاجیم به دعایی که از ته ته دل باشه

 

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (35)

مهسا
26 مرداد 90 11:08
آخی چه نازه.


مامان ماهان
26 مرداد 90 12:06
الهی ...
قربون دخمل نازمون برم من
وای چه عکس زیبایی گذاشتی


مرسی مامانی
helia & sara
26 مرداد 90 12:55
عکسی که گذاشتی خیلی قشنگ بود و خیلی عمیقانه داشت دعا میکرد عاشقششمممممممممم


منم خیلی خوشم اومده چقدر قشنگ دعا میکنه
مامان پارسا جون
26 مرداد 90 15:30
عکس خیلی قشنگی بود
قربون دل همه ی بچه های دنیا که از همه پاکتره


واقعا دل هیچکس به پاکی دل بچه ها نمیتونه باشه
مامان تربچه
27 مرداد 90 18:22
وااااای چه عکس بامزه ای
راستی
ما رو نمیبینی خوشحالی؟!!!


سلام تربچه
چه عجب ازین ورا!میرسم خدمتتون حتما!
مامان اميرمهدي كوشمولو
28 مرداد 90 1:20
اول اول يه بوس انگشتي از طرف من بذار براي درسا جوني 21 سانتي
بعدش هم براي همه ي آرزوهاتون آميــــــــــــــن






به به امیر کوشمولوی خوردنی خودم خوبی عزیزم؟نبودی یه مدتی؟
مرسی خاله جون شما هم امیر مهدی گل گلاب را یه ماچ آبدارش کن
صبا
28 مرداد 90 17:14
عزيزززززززززززززززززززمممممممممممم
الهي كه همه ني ني هاصحيح وسالم بيان توي بغل باباومامانشون.
عكس خيلي باحالي بود.لذت بردم
گلم باعكسهاي سيسموني به روزم


اومدم صبا جووووووووووون
مامان نی نی گولو
28 مرداد 90 17:50
قربون اون دل کوچولوت بره خاله جون که داری دعا میکنیعکس خیلی قشنگیه آفرین به سلیقه ات عزیزم


مرسی مامانی
سيدمهدي
29 مرداد 90 3:11
امشب بیا و آرزویم را روا كن او را به یاد ما ، تو مشغول دعا كن

با كوهی از حاجت به در گاهت نشستم در لیلة القدر علی دل بر تو بستم( التماس دعا


محتاجیم به دعا سید!
سحر
29 مرداد 90 9:30
سلام منا جونم مرسی که سر زدی
گرفتار جابجایی و ... بودم
انقدر خسته ام که نگو

مراقب درسا جونم باش بوسسسسسس


سلام سحر جون
خسسسسسسسسسسسسسته نباشی عزیزم آراد جون را که اذیت نکردی؟
بوس بوس واسه خاله سحر و آراد جونش از طرف درسا خانمی!
مهرانه مامان مهرسا
29 مرداد 90 11:44
سلام درسا جون و مامان مهربون يه لگد بفرست برام


سلام خاله جون
لگدم را که مامانم نوش جان میکنن! در عوض یه بووووووووس واسه شما و دخملی نازتون
الهام مامان رامیلا
29 مرداد 90 14:12
امشب تمام آینه ها را
صدا کنید. گاه اجابت است رو به سوی خداکنید. ای دوستان آبرودار در نزد حق، درنیمه شب قدرمرا هم دعا کنید.




محتاجیم به دعا عزیزم
تیرداد
29 مرداد 90 14:50
21 سانت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟فک کن!!!ایشاللللا روزی بشه 121 سانت بشه وبعد 221 که زیادشه و همون تا 170-80 برسه بسه دیگه!درسا جون با دستای کوچولوت واسه منم دعا کن جیگگگگگگگگگر!


آره تیرداد جون این فینگیلی ما هنوز خیلی فینگیلیه!تا 50 سانتیش 3 ماه دیگه مونده!وای یعنی میشه یعنی میشه من 170 سانتیی فینگیلیمو ببینم!
چشم خاله جون حتما
مامان ماهان
29 مرداد 90 18:01
سلام ما آپیم


سلام ما هم اومدیم!
نیکو
30 مرداد 90 10:33
اییییییییییییییییییییییییی جاااااااااااااانم عدیییییییییییدم


خاله جون زیارتت قبول
اونجا رفتی واسه من دعا کردی؟
سحر
30 مرداد 90 11:52
سلام منا جونم

خوبی گلم
آره این وروجکامون انقدر ریزه میزه هستن که آدم دلش غش میره
درسا جونم چه طوره یه ماچ ابدار از طرف من تقدیمش کن

ای جونم کی میشه من ببینمش
مراقب خودت و خودش باش


سلام سحر جون
درسا خوبه عزیزم همچنان مشغول وول خوردن و غذا خوردن و خوابیدن !خبر نداره این بیرون یه ملللللت منتظر دیدنش هستن!

مامان آتین
30 مرداد 90 13:45
سلام عزیزدلمممممممم
ممنون خانومی خیلی نسبت به آتین لطف داری عزیزم
مواظب خودت و درسا خوشگله باش


سلام مامان آتین جون
مرسی مامانیش
نسترن
31 مرداد 90 17:37
خیلی قشنگ بودید.مراقب بار شیشت باش خانمی.بوووووووس


مرسی نسترنی
مامان مانی جون
31 مرداد 90 20:35
تا میتونی خواب پس انداز کن که دیگه درسا جون که دنیا بیاد از خواب خبری نیست
من که از بیخوابی کارای عجیب غریب میکنم


همه بهم اینو میگن اما کو خواب که من پس اندازش کنم!
مامی امیرحسین
1 شهریور 90 14:39
سلام مونا جون خیلی خوشحالم کردی که بهم سر زدی...خوشبختم از آشناییت...خدا درسا رو برات حفظ کنه


سلام مامانیش
مرسی عزیزم انشالا همه نی نی ها صحیح و سالم بدنیا بیان
نسترن
1 شهریور 90 18:37
سلام خانم گل.چچچچچشم رمزو براتون بصورت خصوصی میذارم.برید توی آخرین نظرات....
بووووووووس


دیدم مرسی نسترن جون
سحر
2 شهریور 90 11:25
درسا جونم سلام خاله

عزیزم باید یه فکری به حال مامان منا بکنیم که اینقدر تنبله اونم از حالا
آخه معلومه کجایی جیگر؟؟؟؟


سلام خاله
آخه میدونی خاله جون مامانم از دست من شبا اصلن نمیخوابه صبح که میاد سر کار یا بی حوصله است یا این مدیر بدجنسش اینقده کار بهش میده که خسته میشه
عصر هم که تو خونه مشغول درست کردن افطاری واسه بابایی دیگه وقت نمیکنه که درست فکر کنه چی بنویسه
sahar
2 شهریور 90 12:09
ازونجایی که من همیشه در آمال و آرزوهام یه دختر داشتم نی نی م رو یه دختر تصور می کردم...
نمیدونم تو چند هفته بودم دیدم یه جا نوشته جنین الان اندازه یک لیمو ترش است .
بعد زیر لب گفتم : خانوم لیمو ترش ...
------
شرمنده منا که برات کامنت نمیذارم
خاطرات خوب من از بارداری خیلی محدوده
می خونمت و امیدوارم به قول مامان زن عموم یه آآآآخ بگی و بزایی .



از اونجایی که کامنتات همشون بسی به من روحیه مضاعف میدن !!! همون بهتر که کامنت نذاری
البته من همه رقمه دوست دارم مامان نبات!




مامان گیسو
2 شهریور 90 21:01
گلم
منای نازنینم
از خدا می خوام یه زایمان راحت داشته باشی و دخمل نازتو به سلامتی بغل بگیری
بوسسسسسسس


سلام مامان گیسو خیلی خوشحال شدم که اومدی اینجا عزیزم
مرسی مامانی از دعای قشنگت
از طرف من و درسا دستهای فرشته کوچولو را ببوس
غریبه
2 شهریور 90 22:45
نمی دونم قبلی اومد یا نه ؟! خیلی از محققین معتقدند که شخصیت جنین از هفته 24 شکل میگیره . مراقب شخصیتش باش


نه نیومد !
چه جالب نمیدونستم ووووای یعنی این فینگیلی ما داره با شخصیت میشه!قربوووووونش
مرسی دکتر جان
sahar
3 شهریور 90 0:24
ببخشيد
نميدونستم كامنتام بهت روحيه مضاعف !!!! ميدن...
وگرنه نميذاشتم اصصصصصلا
شرمنده



بخاطر گل روی نبات جون که خیلی خیلیییییی دوستش دارم میبخشمت!!!!!
سحر جون شوخی کردم اینجا هر کسی آزاده هرنظری دوست داره بذاره
مامان ماهان
3 شهریور 90 8:50
سلام گلم خوبی
درسا جونم خوبه بووووووووووووووس


سلام مامانی ماهان جونم
درسا خوبه عزیزم
مامان مریمی
3 شهریور 90 11:36
الهی بگردم... این کوچولو چه بااحساس دعا می کنه ... فداش بشم


آره مریم جون میبینی چقدر با تموم وجودش دعا میکنه این فسقلیه!
سعیده مامان آرتین (شازده کوچولو)
3 شهریور 90 12:13
سلام منا جون درسا جونم چطوره. شیطون شده یا نه؟



سلام سعیده جون
درسا دخترم ماهه ماه وقتی تکون میخوره اینقد قربون صدقش میرم فدااااااااش
نی نی
3 شهریور 90 16:28
سلام
من شما را لینک کردم لطفا مرا لینک کنید با نام نی نی.


سلام چشم نی نی جان منم شما رو لینکیدم!
مامانه یاسمین گلی
4 شهریور 90 3:01
سلام خیلی خوشحال شدم از این که تونستم وبلاگ شما رو بخونم گل دخمل من هم تقریبا هم سن درسا خانمیه ولی 5 روز کوچیک تر آخ که دارم می میرم واسه دیدنش


سلام مامانیش
آخی عزیزم دقیقا میدونم چی میگی منکه همش دارم روزها رو میشمارم واسه دیدن دختر گلم انشالا نی نی هامون صحیح و سالم بیان تو بغلمون
راستی شما آدرست را واسه من نذاشتی!!!؟؟؟


مامان آنیتا
4 شهریور 90 17:00
سلام . ایشالا نینی نازی شما هم زودتر بدنیا میاد .واسه منم انتظار خیلی سخت بود .اما بالاخره تموم شد و نی نی جونم اومد.بازم به ما سر بزن


سلام
ایشالا همه نی نی ها صحیح و سالم بدنیا بیان
مرسی مامانی که اومدی اینجا
مامان سانای
5 شهریور 90 10:29
الهی هر دو سلامت باشید به ما هم سر بزن


مرسی عزیزم
چشم حتما
sahar
5 شهریور 90 16:09
ببخشید .
قول میدم این آخرین بار باشه و دیگه تکرار نشه .


به یه شرط که یه عکس جدید از نباتی بذاری دلمون واسش تنگیییییییده مامان نبات
مامان یاسمین گلی
5 شهریور 90 18:02
خوش بحالتون،هنوز بابای گل دخملی ما نتونسته تکونای فسقل بانو رو حس کنه. ایشالا خدا براتون سالم و سرحال نیگرش داره.وبلاگمون که راه آفتاد حتما آدرسش رو براتون میدم هرچی باشه هم استانیم


صبر کن دخملی تو هم بزرگ بشه تکوناش بیشتر و محکمتر میشه . نبودی ببینی امروز بعد از خوردن ناهار همچین شکمم را کیسه بوکس خودش کرده بود بیا به دیدن!
مرسی برای دعای قشنگت عزیزم
حتما حتما تا دیر نشده یه وبلاگ بساز و من را خبر کن مامانی
چه خوب شما ساکن کدوم شهر هستید؟